adulthood

21:57

Jako malá jsem přemýšlela nad tím, jaký to bude až budu dospělá. Představovala jsem si, že se jeden den probudím a budu vědět co dělám a znát otázky na spoustu věcí :D Překvapivě se tak nestalo. Můj přechod do dospělosti byl v něčem tak náhlý, že mi to dochází až teď. A v něčem zase až moc pozvolný. Třeba v tom, že tak nějak "sama" jsem bydlela už od šestnácti. Ale pořád se to tak nějak mixovalo s tím mým dětstvím. Třeba jsem oprala prádlo a pak jsem ho další týden nebyla schopná poskládat. (To se teď už vůůůbec nestává.)

Vší tou leností jsem to akorát komplikovala sama sobě. Dospělost pro mě tkví asi v pár následujících bodech. Začnete vědět, jak se vyrovnávat se situacemi, které jsou nepříjemné. A jak se chovat racionálně, být asertivní, říct si svoje a zastat se lidí. Neplatí to vždy a zvlášť pro mě to bylo dost těžký. Lidi (cizí) se ke mě nikdy nechovali s respektem. Dávala jsem to za vinu svému mladšímu vzhledu. Ale teď jsem na to přestala čekat. Taky jsem se smířila s faktem, že holt jednou za týden budu muset uklidit byt. A co je ještě divnější - začlo mě to bavit. Zvlášť v těchto situacích si připadám, jako že je mi sto padesát. :D K mojí lásce k oblečení přibyla nová láska - obchody s nábytkem a zejména IKEA :D A taky jsem si důrazně uvědomila, že svůj život, myšlenky, činy a slova mám jen a jen ve svých rukou.

Pro pobavení ostatních jsem se rozhodla sepsat pár důvodů proč jsem a nejsem dospělý :D Nejdřív ty proč jsem:

  • je mi 20 :D
  • umím prát, žehlit, vařit a tak
  • mám kreditku a konto (wohoou)
  • umím nakupovat a nevyhladovět - viz foto
  • už 4 roky se starám o čtyřnohého kamaráda (lépe než o sebe)
  • mám denní a noční krém :D
  • když si koupím toaleťák a jdu s ním domů, necítím se trapně 
  • mám diář (jestli do něj píšu je věc druhá)
  • chodím do práce a dokážu mluvit na lidi
  • dokážu udržet při životě pár kytek co máme doma
  • umím píct cukroví, ale nikdo ho nejí, protože nechce přibrat :/
  • máme vlastní sklep (na bordel)
  • dneska jsem šla nenamalovaná přes celý město a nějak mi to ani nepřišlo
  • už nezametám špínu na zem, protože to pak stejně uklízím já
  • podařilo se mi vzbudit se včas do práce bez budíku (byla jsem ještě víc překvapená než ty, věř mi)



Proč nejsem:

  • nevím, který tlačítko na poště zmáčknout
  • držím si deštník nad hlavou i v podchodu 
  • vždycky nechám kousek jídla na talíři a ten talíř na stole ve vedlejším pokoji
  • nechodím pravidelně na mail (a občas se zděsím)
  • když uvařím jídlo, jdu ho sníst a pak mám infarkt z toho nepořádku
  • nepiju kafe
  • šišlám na psa
  • většinou nežehlím
  • neumím projít dveřmi bez zranění
  • pořád mi něco padá a celkově dělám nekoordinovaný pohyby
  • když jsem nemocná, nechávám za sebou miliony kapesníků
  • uvařím si čaj a nevypiju ho
  • skoro nikdy nemám u sebe deštník
  • nesnáším volat někam a někomu, koho neznám
  • nesnáším se představovat a dělám špatnej první dojem
  • nerozumím politice a ani se o to nesnažím
  • nenávidím sahat na špinavý hadry, a proto mám na všechno rukavice
  • chodím venčit psa v pyžamu a nebo v oblečen, co vypadá jak pyžamo + sluneční brýle jsou nutnost

Asi stačilo. Je zvláštní, jak člověk smýšlí sám o sobě. Vždycky, když na chodbě v baráku někoho potkám, soudím, že si myslí tohle: To je vtip? Ty dvě děti tady bydlí sami a dokonce i se psem? Moje dospělost má hodně kotrmelců, ale aspoň už vím, že nikdo z dospělých neví co dělá. A to mě drží nad vodou :D

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM