forever in love with basics

17:22

Pokaždé, když přemýšlím nad názvem článku, jako provní mne napadne něco anglického. I když ráda píšu česky, tak se mnou prostě titulky v angličtině souzní víc. Někdy mám dokonce problém napsat nějaké spojení v češtině, protože se třeba v našem jazyce nepoužívá ve stejném významu jako jinde. A tak mám jak trubka otevřenej při psaní i slovník. Nicméně, jako překlad slova basic se uvádí základní, ale také hlavní a elementární. Pro mě tu definici doplňuje ještě slovo nezbytný


Vlastně těžko říct, jestli můj šatník vůbec zahrnuje cokoliv dalšího, kromě pár (opravdu pár) vzorovaných a barevnějších věcí. I když by se mohlo zdát, že v konzumním světě, kde je nějaký obchod na každém rohu, bude snadné sehnat kvalitní základní kousky, opak je pravdou. Čím dál víc jsem zklamaná po každé návštěvě obchodů, které ještě před pár lety (no, přiznejme si, že už to teda bude víc než pár) znamenaly možnost nákupu aleko víc kvalitních věcí, než je tomu dnes. I když si člověk připlatil, tak mu dost ze zakoupených kousků vydrželo poměrně dlouho. Asi to není zrovna nejlepší příklad, ale vzpomínám si třeba na dobu, kdy byla Zara snad jen jedna v republice, a to v Praze Na Příkopě. Nikdy jsem si tam toho nekoupila moc najednou, protože tomu neodpovídaly moje možnosti, ale ty věci mám fakt ještě do teď. 



Tenhle článek není o mém názoru na fast fashion obchody, ale věřte, že od nich čím dál víc upouštím a vrhnu se do pořádnýho hledání alternativ. Takže zpět k samotné podstatě tohohle článku. Co jsem dneska chtěla sdílet, je radost, kterou mám po jednom skvělém nálezu. Připomněl mi, jak moc miluju jednoduchost a jak málo nudná je. Našla jsem obyčejné tričko, které je ale naprosto neobyčejné svým střihem. A díky tomu, že nemá žádný potisk ani nápis, od jeho tvaru neodvádí nic pozornost. Bude se hodit naprosto ke všemu a já vím, že jej budu nosit pořád dokola.

Dala jsem na komentáře svých kamarádek, které se smály, že kromě svých oversized svetrů nemám asi žádný jiný a že mě snad nikdy neviděly v ničem uplým - a na seznam jsem připsala základ všech základů. Naprosto (ne)obyčejný uplý černý svetr. No a proč jsem jej do teď neměla? Protože byl sakra těžko k sehnání (rozumněj bez perliček, knoflíků, rozparků, z kvalitní látky, neprůsvitnej...) Takže hip hip hurá, našel se, i když má na rukávu zlatý detail, který mi dokonce nevadí. Mám ráda kulaté průstřihy kolem krku a ne véčka, což mi situaci taky komplikovalo. 


Už v kabince jsem z něj byla naprosto unešená. Padl jako ulitý, to se mi dlouho nestalo. Vrátila bych se myšlenkama ke článku o peněžence, protože pro mě jsou kritéria výběru úplně stejný i v tomhle případě. Když už to opravdu nemám doma, nebudu utrácet za nic, s čím nejsem spokojená. Takže ve svým naprostým unešení jsem kráčela domů a vymýšlela, k čemu všemu se ten svetr bude hodit. Přiznejme si, že daleko rychlejší by bylo vymyslet, k čemu se hodit nebude, ale to se zdá docela nemožný. Je to prostě černej uplej svetr, to je asi tak stejně neprolomitelnej zákon, jako džíny a bílý tričko. 


Než se do toho moc zamotám... Výhodou basic kousků je, že se dají nekonečně kombinovat a hlavně strašně vynikne jejich střih nebo struktura. Taky docela vyniknete vy, což je podle mě další úskalí, které občas vídám jinde. Někteří lidé v oblečení zanikají. Nepodrthuje jejich osobnost. Já vím, není to raketová věda a ne každýho zajímá, co má na sobě. Naprosto to respektuju. Ale pokud přece jen čtete tyhle řádky, asi patříte do té první skupiny. Navíc já jsem zastáncem myšlenky, že oblékáte věci na sebe, ne sebe do oblečení (snad je to dost pochopitelný). 

Proč jsou basic věci super, odrážka druhá. Když ráno spěchám a nemám tucha, jestli na sebe soukám svetr nebo kalhoty, tak to vždycky nějak funguje dohromady. Asi to nebude pokus hodný přehlídkových mol, ale je to stravitelný. Vždycky fungují monochromatické či stejnobarevné outfity, kombinace volných a uplých střihů, vrstvení, minimalismus... 

Těch možností je nekonečno. Prostě za mě basics for (everyday real) life! ❣️

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM