skin saviours

10:54


Abych byla upřímná, na tenhle článek jsem se těšila už hodně dlouho. Ani ne tak na jeho psaní a focení produktů, jako spíš na fakt, že se mi opravdu daří prát se s neduhy, které sužovaly moji pleť už pěknou řádku měsíců. Jak už jistě někteří z vás vědí, měla jsem problém s eksémy, akné, a extrémně suchou pletí. Protože nemám moc v lásce zásahy léků nebo přehnaného množství chemie, chtěla jsem se pokusit zvládnout to sama. Některé dny jsem ztrácela naději, že se s tím sama vypořádám a nedělám si iluze, že by všechno odešlo jednou pro vždy. Samozřejmě mám pořád lepší i horší dny, ve srovnání s předchozím stavem jsou ale pořád úplně jinde. Tenhle článek obsahuje všechny produkty, které mou pleť doslova zachránily. Dopředu ale varuji, že spousta z nich je vhodná pro suchou a citlivou pleť.


Podle mě každá péče o pleť začíná rutinou a vine se jako červená nit všemi aspekty životního stylu. Opravdu věřím tomu, že kůže jako největší orgán těla, je zrcadlem toho, co je uvnitř a co do těla putuje. Tu mou nejvíce ovlivňuje množství vody, kvalita jídla a potom možná taky spánek. Tohle spojení bych chtěla podtrhnout už na začátku, protože podle mě je třeba řešit každý problém v celém měřítku. Rutina a pravidelnost je také důležitá při používání produktů, protože většinou až čas ukáže, jestli opravdu zabírají. U mě to byly zhruba 4 měsíce, než jsem viděla opravdu znatelný rozdíl, zahojily se všechny rány a kvůli nim vzniklé skvrny.

Hlavní rozdíl jsem poznala hlavně při čištění pleti. K odlíčení řasenky i makeupu používám Mixu, o které jsem tady psala už několikrát. Ani ta mi ale nepřijde tak klíčová, jako čistící gel Effeclar od La Roche-Posay, který sice čistí hloubkově, ale hodně jemně a nevysušuje. Většinou jej použiju dvakrát po sobě. V první vlně odstraním zbytky líčidel a až v té druhé hlavní nečistoty. Potom následuje kombinace hned několika produktů. 

Na noc používám krém Skinfood od Weledy. A jestli je něco, co spolu s gelem od La Roche zachránilo mou pleť, je to právě Skinfood. Viděla jsem jej v koupelnách i několika kosmetických guru, spousty předních vizážistek na něj nedají dopustit. Je hodně mastný, ale pokaždé se přes noc dokonale vstřebá a ráno se budím se zase o poznání lepší pletí. Navíc jej teď mají dělat i v odlehčené variantě, která bude jistě vhodnější pro mastnější a normální typy. Pokud se stíhám odlíčit a namazat brzy večer a krém se stihne hodně vstřebat. doplním jej ještě vrstvou oleje Ylang Ylang od Saloosu, který je za studena lisovaný a naprosto božsky voní.


Ráno po probuzení si většinou obličej oplachuji jen vodou, pokud bych na něm měla větší zbytky krému, tak znovu sáhnu po Effeclar gelu. Pod makeup mi nejvíce vyhovuje krém Krásná paní z Havlíkovy apotéky, který se neskutečně rychle vstřebává, ale pleť vyživuje a chrání i před zářením z monitorů. Jedinou jeho stinnou stránkou je vůně. Mě asi úplně nevadí, ale příliš vábivá teda není. 

Pokud je moje pleť extra suchá nebo pokud se neplánuju malovat, používám krém Toleraine Sensitive od La Roche-Posay. Ten se vstřebává o něco později, ale moje pleť ho má taky hodně v oblibě. Podobný je třeba také Hydraine Riche od stejné značky, ale snažím se přes zimu vyhýbat krémům založených na vodě, protože to v mrazech a chladnějšímm počasí nedělá dobrotu. Některé dny ten od Havlíka a od La Roche míchám. Když se sem tam objeví nějaký pupínek, tak používám taky Effeclar Duo, ale pouze lokálně. I když zabírá spolehlivě a většinou nenechá akné propuknout, přijde mi dost vysušující a agresivní pro mou pleť, pokud bych jej používala na celý obličej, jak radí příbalový leták. V tom se také dočtete, že je krém vhodný pod makeup, což za mě fakt rozhodně není, protože se žmolkuje až hrůza. A to i při mikroskopicky tenké vrstvě, teda alespoň mě se to vždy stalo. 


V neposlední řadě za diametrálně odlišným stavem mého obličeje stojí masky. Konkrétně dvě, které vidíte na fotce. Protože je zvlášť u suché pleti dobré jednou za čas sáhnout po peelingu kvůli odumřelým suchým buňkám, hledala jsem ten pravý. Masky od značky Freeman mám v oblibě už delší dobu a tahle s černým uhlím a cukrem mě naprosto uchvátila. Už jsem o ní navíc jednou psala. Není dobré to s peelingy přehánět, pokud mám ale pocit, že je ten správný čas, pokaždé se nestačím divit. Zrnka cukru navíc pleť dobře prokrví a pak se i lépe hojí. 

Druhá v pořadí je Mask of Magnaminty od Lush, což je asi totální musthave a nejprovařenější produkt od nich, alespoň podle mě. Vyrábí teď dvě varianty, já mám doma tu samokonzervační. Už si úplně nepamatuji, jaký je v nich rozdíl, ale je to jedna ze stěžejnách součástí mojí SOS výbavy. Má skvělou konzistenci, obsahuje také tvrdší částice, které odlučují odumřelé šupiny. A voní po mátě, což je vždycky plus. I když si vždycky připadám jak Shrek, když si ji namažu, nechci se nikdy dostat do situace, že ji delší dobu nebudu mít. Protože pokud bych měla z tohoto článku vybrat totálně top produkty, tak je to tahle maska, Skinfood a čistící gel. 

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM