simple tomato soup

23:21


Šíleně rychá a jednoduchá polévka, která vznikla docela náhodou. Asi jako všechny moje recepty, protože mám pocit, že to snad píšu ke každému z nich. V tomhle případě jsou v hlavní roli rajčata, kterých jsem měla v lednici přezrálých až moc.

Na polévku jsem použila:

  • 5 velkých rajčat (myslím, že tenhle počet i velikost je fakt úplně fuk)
  • konzervu loupaných rajčat
  • cibuli
  • 3 stroužky česneku
  • oregano
  • uzenou papriku
  • sůl, pepř, špetku cukru, trošku oleje
  • smetanu, trošku mlíka, vývar, vodu nebo kokosový mlíko podle potřeby...

(teď jen doufám, že je to vše)



Jako první jsem si na oleji osmahla cibulku a česnek. Přidala jsem oregano a trošku uzené papriky, aby se koření rovonělo. Až cibule trošku změkne, přidávám nakrájená rajčata a chviku osmažím. nažím se je přitom mačkat vařečkou, aby pustili co nejvíce chuti. Potom přidám konzervu s rajčaty a všechno povařím. Až polévka trošku zhoustne a rajčata se rozvaří úplně, dochucuji další paprikou (tou nešetřím), oreganem, solí a pepřem. Jeden trik, který vždy s rajčaty používám, je cukr - pokud jsou moc kyselá. K nezaplacení! Jestli máte raději polívku řídkou nebo smetanovou, udělejte s ní po rozmixování cokoliv chcete. Mě stačilo přidat trošku vody a byla jsem s konzistencí spokojená. Kromě parmazánu nahoře si k ní dokážu představit kus pečiva nebo třeba červenou čočku uvnitř.

Polévky jsou na léto naprosto ideální, tahle je totiž šíleně dobrá i za studena, což jsem sama vyzkoušela - daň za hezkou fotku je přece vždycky studený jídlo. 🙈


You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM