mentální úklid

22:30

Znáte lék na podzimní splín? Jestli ano, tak si ho nechte patentovat a vyděláte naskutečný prachy. Minimálně já bych občas takový malý zlepšeníčko špatné nálady vyvážila zlatem. I když nemám pocit, že jsem se přes tu první vlnu úplně přenesla, pomáhá mi, když jsem aktivní. A nejlíp, když dělám něco rukama, čehož výsledek jde opravdu vidět. Pak si můžu sednout, civět na svoje dílo a mít lepší pocit. Už jsem se myslím několikrát zmiňovala o vlivu, jaký na mě má prostředí kolem. K tomu neodmyslitelně patří i můj "pracovní" koutek. Pracovní v uvozovkách, jelikož pracuju spíš všude jinde než u stolu. Aspoň mám takový pocit. Ale hlavně, že je uklizeno, no ne?


Měla jsem dojem, že mám kolem sebe příliš mnoho věcí - můj minimalistický našeptávač zase promluvil. Proto se většinou nemůžu soustředit, dokud je všechny někam neuklidím. A taky celá tahle stěna, která je celkem dominantní a jde vidět z každého místa v pokoji, nevypadala dle mých představ. Teď je tomu aspoň o trošku blíž. Takže dvojí výhra - zahnání toho pochmurného oparu předešlých dnů a ještě uklizeno.

Jak se říká, dělání všechny smutky zahání. Nemůžu než souhlasit. Zvlášť pokud jde o manuální práci. Ta u mě zatím fungovala vždy aspoň částečně. Takže doporučuju prošmejdit přesně ten kout, který vám už dlouho leží v žaludku a potřeboval by uklidit. Úklid je vždy skvělou příležitostí pro třídění, které uvolní místo hezčím nebo potřebnějším věcem. Vyházela jsem obzvlášť věci, které jsem už pěkně dlouho nepoužila, ale nechtěla jsem se jich vzdát. Jakmile něco takového objevím, buď tomu najdu nový domov, začnu to používat a nebo to prostě vyhodím. A tak se stane, že mám zase spousty místa v šuplících, kam můžu schovat nevzhledné věci a v policích nechat jen ty, na které se mi hezky kouká.


Když jsem si tuhle skříň před asi šesti lety pořídila, neměla jsem ani zdání, jak velký průchod mojí krativitě může propůjčit. V každém stadiu odrážela mou osobnost. Nejprve byla plná košů a krabic, do kterých jsem házela věci hlava nehlava. Nyní působí uklidňujícím a organizovaným dojmem, což se mému já pár let zpět vůbec nepodobá. A jestli se vůbec podobá tomu nynějšímu, nechám na zvážení všech, co mě znají. Posílala jsem tyhle fotky také kamarádce do Portugalska a čekala jsem, co tomu řekne. Nejvíc ji zaujaly knížky, které jsem seřadila podle barvy. Takže teď asi vypadám jako totální blázen. Jasně, vypadá to fajn, ale to není ten hlavní důvod. Daleko víc než jména si totiž pamatuju barvu a vzhled obalu. Proto je pro mě tento systém daleko praktičtější, i když by se mohlo zdát, že těch knih tam zatím není mnoho. A to mám v plánu taky napravit.


Na úklidu jednoho takového zákoutí je nejlepší to, že vás to pak donutí někde pokračovat. A tak se stalo, že jsem uklidila i spoustu věcí v chodbě a očistila svůj byt od dalších přebytečných krámů. Zase je tu o trošku místa víc a já jsem o trošku klidnější a spokojenější. On občas úklid domácnosti je daleko více úklidem mentálním. I když při představě, kolik věcí ještě musí jít pryč, až tak úplně klidná nejsem. Prozatím ale stačilo. Jsem si teď naprosto jistá, že za takového půl roku se dalších krámů nebudu mít problém zbavit. Ovšem zatím na ně řada nepřišla a pořád ještě čekám, zda nebudu jednu z těch starých bund potřebovat nebo jestli ty z půlky prázdné kosmetické produkty opravdu odvezu na chatu, abych tam něco měla pro případ nouze. A možná je fajn si nechat nějaký ten nepořádek v záloze pro případ, že přijdou další pochmurné nálady.

Krásný den všem ❣️



You Might Also Like

1 komentářů

  1. Kamarádka z Portugalska obdivuje tuhle lásku k úklidu a organizovanosti - kdyby ses náhodou rozhodla udělat "minimalistický workshop", zapíšu se :D

    OdpovědětVymazat

INSTAGRAM