breakfast ideas for busy morning

11:36

Nebudu předstírat, že se mě ranní shon netýká. V podstatě se mi potvrdilo jedno pravidlo: čím blíž ke škole bydlím, tím později chodím. Základní školu jsem měla asi deset minut od domu, potom jsme se přestěhovali, takže cesta na střední vycházela taky kolem desíti minut a teď? Když hooodně spěchám a vychází mi zelená na semaforu, trvá mi to asi sedm minut k mojí fakultě. Někdo by řekl paráda. Já tvrdím, že je to prokletí. :D S vědomím, že mám školu takhle blízko, den co den chodím později, než bych měla... Třeba se to konečně od příštího semestru změní. Pokud máte stejný problém jako já a soustavně chodíte pozdě na autobus, metro, tramvaj, do práce nebo kamkoliv jinam, pak vám tento článek možná ušetří ráno pár minut.



Overnight oats s borůvkami

Kouzlo overnight kaše spočívá v tom, že se (překvapivě) připravuje večer dopředu, aby přes noc vločky pěkně změkly. Já je ráda nechávám přes noc na kuchyňské lince a ne v lednici. Protože pak mají ráno příjemnou pokojovou teplotu a nejsou zbytečně studené. Recept je hodně variabilní, rozhodně nepatří k těm složitějším na přípravu. Právě naopak.

Do skleničky, která je nejlépe uzavíratelná jsem si nasypala asi do jedné třetiny ovesné vločky. Na tento recept se asi nejvíce hodí vločky od Emco, jelikož jsou už trošku podrcené. Ale pokud je nemáš, můžeš je trošičku rozmixovat. Na vrstvu vloček jsem nasypala trochu chia semínek a tenkou vrstvu kokosu. Ráda vločky prokládám, aby přes noc mohly vcucnout chuť třeba právě kokosu. Potom posypu další vrstvou vloček. Celkový objem sypké části by měl být asi 3/4 sklenice. Všechno zaleji mlékem (mandlovým, normálním, nemlékem, možná klidně i vodou) zhruba tak, aby měly vločky možnost ho dostatek nasát. Ovocem, oříšky, čímkoliv můžeme zdobit klidně až ráno nebo chvilinku počkáte, až mléko klesne a ovoce přidáte nahoru. Pokud by se zdálo, že je kaše bez chuti, můžeš na vločky natřít tenkou vrstvu třeba marmelády nebo medu.



Ráno hned jak vstaneš máš snídani připravenou. Vločky přes noc krásně změknou, ale pořád mají dostatečně oříškovou chuť a nejsou až tak rozvařené, jako v normální ovesné kaši. Takže teď si buď můžeš vychutnat svou snídani o chvilku déle nebo si ji přibalit s sebou a sníst až ve škole/v práci, pokud opravdu nestíháš. Tím pádem nepřijdeš o to nejduležitější jídlo dne a navíc bude tvé ráno bez práce.



Ranní smoothie


Tohle smoothie jistě není ničím světoborným, tudíž si ani nebudu brát jakoukoliv zásluhu za jeho recept, protože se v nesčetných obměnách objevuje snad v každém videu či článku, který obsahuje smoothie recepty.

Mě se na něm obzvlášť líbí, že obsahuje vše, co by měl člověk mít ve své snídani a zároveň skvěle zasytí. Do nádoby na smoothie přidej jeden přepůlený banán a do třetiny objemu zalej mlékem, vodou, čím chceš... Když přidáš jako první banán a mléko, nemůže se pak stát, že by se jakákoliv sypká složka přichytila na dno a nešla rozmixovat. Potom přisyp od oka ovesné vločky (používám mix žitných, ovesných a pšeničných vloček z lidlu) zhruba tak tří až čtyř centimetrovou vrstvu. Na to ještě ráda sypu trošku chia na zahuštění a přidávám odměrku kokosového proteinu. Pokud máš doma i další ovoce, jako třeba dnes já - borůvky, přidej i to. Ale myslm, že banán úplně stačí. Jestli se smoothie bude po rozmixování zdát moc řídké nebo naopak husté, přidej buď více vloček nebo tekutiny.


Tohle smoothie si taky můžeš přibalit na cestu, ale i když jej vypiješ, nezabere ti to moc času navíc. Což ti ale nedává důvod k tomu, abys típla budík a šla zase spát! (vlastní zkušenot hm?)

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM