HEALTHY LIFESTYLE

22:55

~There is no diet that will do what eating healthy does ~

Zdravý životní styl je v dnešní době rozšířený především u mladší generace. Málo kterým z našich rodičů dochází, jak je důležité správně jíst a občas cvičit. Názor. na tohle téma je nespočet. Někdo se vyhýbá tukům, někdo potravinám živočišného původu. 


Pro mě je zdravý životní styl otázkou vyváženosti. Denní příjem by měl obsahovat všechny živiny v určitém poměru, který sedí jednotlivým typům metabolismu.
Jaký typ metabolismu máte zjistíte z různých testů na internetu nebo jednoduše tím, po kterých potravinách mátě dobrý pocit a po kterých ne. Například já mám sacharidový typ, což znamená, že lehce trávím sacharidy. Bílkoviny jsou pro mě ještě snesitelné, ale po tucích se necítím zrovna nejlépe. Ale i tak je každodenně zařazuji do svých jídel. Existují zdroje zdravých tuků jako je třeba avokádo, které mi až tak nevadí.



Dále se jedná o pravidelnost příjmu potravy. Ideálně by měl každý člověk jíst 4 - 5x denně. Jinak se náš metabolismus začne zpomalovat. S tím mám docela problém občas. Někdy není čas a jindy zase chuť. Každopádně když jsem se snažila dodržovat obě dvě tato kritéria, musím říct, že tolik jídla jsem nikdy v životě nejedla. Byla doba, kdy se mi tohle všechno nějak přibližně dařilo. Nikdy jsem se necítila tak plná energie, aktivní a v dobré náladě. Ale přiznejme si, není to nejlehčí zejména časově neustále přemýšlet kolik bílkovin mělo tohle jídlo a kolik mi ještě zbývá. S tím naštěstí pomáhá spousta aplikací (kalorické tabulky, lifesum, my fitness pal...).



Další věcí, kterou za vás tyto aplikace měří je přísun tekutin, Správně by se měla počítat jen voda popřípadě neslazené čaje. Všechno ostatní musí naše tělo rozkládat. Hydratace jde poznat především na pleti, tedy alespoň u mě. S pitím obyčejné vody mívám občas problém a proto si do ní obvykle nakrájím ještě nějaké ovoce pro trošku chuti. 


Pokud se o toto téma budete více zajímat, uvidíte jak je důležité živiny získávat z kvalitních zdrojů. Ne všechny cereálie jsou zdravé, ne všechno pečivo je pro nás dobré. V době, kdy se všechno nastavuje chemií není jednoduché tyto potraviny vždy správně rozpoznat. Hlavně kvalitní potraviny zasytí daleko lépe než prázdné kalorie. Chystám se do rubriky food přidávat nahodile inspirace jak zdravého jídla, tak zdravých a chutných receptů, protože se chci zase v rámci možností dostat do určitého zdravého režimu. Opravdu to na svém těle poznám a také mi není jedno, co do mého těla putuje. Což neznamená, že si jednou za čas neudělám volný den. 
Bez čokolády žít totiž nedokážu... :)




You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM