everything skin

13:06

Pleť je nejvetším orgánem našich těl a podle toho bychom se k ní měli také chovat. Je to zároveň obal, který chrání všechno uvnitř a bojuje proti vlivům okolí. Málo kdy si ale uvědomujeme, jak bezproblémově funguje na každodenní bázi. Zapomínáme, že ne vždy je to samozřejmost. Spousta dnešní kosmetiky mi přijde zbytečně tvrdá a nešetrná. Jak k životnímu prostředí, tak ke zvířatům, na kterých ji mnohdy testují, tak k samotné pokožce. Ta se kromě nástrah venku musí tedy ještě vypořádávat s tímhle vším. 

Kdo mě sleduje už dýl, tak ví, že mám hodně jemnou pleť se sklony k atopii a exemům. Proto moc neměním produkty, které na pleť používám. Pokud si něco oblíbím, tak u toho zůstávám. I tak jsem se rozhodla sepsat vše, co na pleť nanáším každý den - některé z těch věcí se tady stejně ještě neobjevily.


Nebyla jsem příznivcem čistících mlék, dokud jsem nevyzkoušela tohle od Lavery. Je strašně jemné a šetrné, přitom skvěle odličuje dokonce i voděodolné a mastné produkty. Což jsem vyzkoušela i teď, když mám exém na celém obličeji. :( Mažu jej krémem k tomu určeným, ale je třeba, aby se pleť mezi opakovanou aplikací vyčistila. Ani na podrážděné pleti mě nijak nesvědí a nepálí. Navíc zanechá pocit čistoty, kdy ale kůže neztrácí hydrataci a není vysušená a pnoucí.

Hned nad mlékem na obrázku je krém od Uriage, který je právě určený na doléčení exémů a nepříjemností. Tenhle jediný je zástupcem lékárenské kosmetiky, takže dost možná testovaný na zvířatech, čemuž se pokud možno opravdu vyhýbám. Jenže s těmi exémy to není tak jednoduché a konkrétně Xémose mi byl doporučen kvůli mým problémům. V článku se objevuje hlavně proto, že při virážkách asi jako jediný nepálí na kůži a hojí ji. Což není samozřejmostí každého krému, který je na atopickou pleť určen, bohužel...


U většiny článků na téme péče o pleť postrádám právě položku krém na tělo. Tak jsem se ji rozhodla sem zahrnout. Neskutečně mě totiž překvapil tenhle arganový krém, který koupíte v drogeriích za necelých sto korun. Kvalitou ale předčí spoustu ostatních i daleko dražších. A při zmiňovaných exémech se s mou kůží také snese  - což je asi důkazem toho, že v něm nemůže být nic úplně špatného. Moc příjemně voní a dobře se roztírá. I když po rozetření vytváří takový bílý film, hned se vstřebává a nelepí. Kdo má sušší pokožku jako já, si jej určitě oblíbí. Arganový olej je známý také svými hojivými účinky, takže pro problematickou pleť se hodí skvěle. Od stejné značky seženete ještě kokosový nebo oba dva ve formě oleje se sprejem. Tan mám doma také a jsem s ním docela spokojená, jen při každodenním používání volím raději krém.

Okurkový krém jsem vychválila do nebes už v jednom z předchozích článků, ale stále se bez něj nemůžu obejít. Je v tenší vrstvě vhodný na den a trošku štědřejší na noc. Nejsem moc příznivcem dělení krémů na den a noc. Pokud se mi zdá, že mám pleť sušší, smíchám jej s čistým přírodním mandlovým olejem. Tahle kombinace funguje skvěle.


A jako poslední nesmím vynechat micelární vodu od Mixy, kterou používám na dočištění zbytků hned po mléku od Lavvery. Obměňuji ji ve variantách pro suchou pleť, která je na obrázku, nebo pro problematickou a atopickou, která je tuším docela nová. Předtím jsem několik let používala Biodermu, ale za mě jsou teda účinky srovnatelné, jen cena není. Za kvalitu si klidně připlatím, ale přišlo mi, že dokonce Bioderma ani tak dobře neodličovala. U Mixy, která spada pod L'Oreál si testováním úplně jistá nejsem - deklarují, že netestují, ale nálepku nemají... Takže budu do budoucna určitě hledat podobně multifunkční a šetrnější variantu.

A určitě vám o ní zase dám vědět. ❣️


You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM