blogger sphere

23:04

Už pěknou řádku dní jsem nic nenapsala. To ale neznamená, že jsem nesledovala, co se kolem mě děje. Obzvlášť na sociálních sítích a dalších médiích, kde působí jiní bloggeři (ne že bych sebe tímto termínem nazývala). A popravdě jsem k tomu ani neměla chuť, něco psát.

Po šíleně dlouhé době jsem se viděla s Bety z Myhealthymoment na kafi a byla jsem tak ráda, že mám s někým naprosto stejné názory. I když teda Bety píše o jídle a zubařině a já tak nějak o všem, co mě zničeho nic napadne, obě přicházíme ke stejným závěrům. Blog je pro nás místem, kde zanecháváme kus sebe a snažíme se něco předat i ostatním. Přívést čtenáře na jiné či nové myšlenky. Inspirovat, zlepšit den...

A vůbec není náhoda, že mám už zase na sobě tyhle šaty - prostě když si něco oblíbím, tak už to nedám...

Tohle nemá být negativní postesknutí, spíš jen konstatování. Z celé bloggerské komunity (hlavně v zahraničí, ale už i tady), kterou nejsem ani součástí, jsem začala být docela unuděná a smutná. Tihle lidé mají publikum, u kterého mají šanci něco změnit. Mohou na něj působit (-odtud slovo influencer ha?), měli by si toho být tedy vědomi... Jenže jediné, co vidím, je v drtivé většině snaha přesvědčit k nekončícímu konzumerismu. Více než co jiného jsou poslední dobou tito lidé chodícími bilboardy, na které si značky lepí, co se jim zlíbí. O to více si pak vážím těch, u kterých tomu tak není.

Také na instagramu je skoro u každého příspěvku #ad, což samo o sobě není nic špatného, ale všeho moc škodí... Chápu, že je určitě nesmírně fajn spolupracovat se značkami, které si ten dotyčný kupuje už dlouho. Ale neříkejte mi, že jej náhodou oslovily všechny značky, kterých produkty na instagram chtěl fotit. A že ještě větší náhodou na té fotce ani jiná značka není, což zavání tím, že ty fotky jsou jedna jako druhá na obědnávku. Mohlo by si zdát, že za to ti lidé nemůžou - značky jim ty věci posílají samy. Čtenáři by si měli hlavně uvědomit, že je zodpovědnost těch kterých tvůrců, co všechno budou sdílet a co jim ukáží.

V tenhle moment jsem opravdu zbystřila a uvědomila jsem si, jak šíleně ráda jsem za to, že mi blog ani instagram nevynesl snad ani korunu. Daleko příjemnější jsou pro mne příležitosti, kdy můžu někam přijít a nafotit to nebo napsat úplně nezávazně na tom, co mi kdo říká nebo co si přeje. Nedávno mi kamarádka říkala, že by chtěla někde najít článek třeba s pěti kosmetickými produkty, ke kterým se lidé stále vracejí (bude brzy, slibuju!). A to mě zarazilo - uvědomila jsem si totiž, že to asi není možné, protože oni se k ničemu prostě nevracejí. V kurzu není kvalita, ale kvantita. Tím nenarážím na minimalismus, ale prostě na selský rozum. Je jasné, že tolik produktů, kolik těm lidem projde pod rukama, prostě není možné vyzkoušet a mít něco, k čemu se pokaždé vrací. Články jako tyto najdete u minima lidí. 

Takže asi tak - jsem zpět a budu to jako doposud prostě dělat po svém. Možná nebudu mít zrovna nejnovější verzi produktů ze Sephory, ale zato si můžete být jistí, že všechno, o čem tady mluvím, mi prošlo pod rukama dost důkladně. Stejně tak je to s oblečením, recepty a s čímkoliv dalším. A že daleko raději napíšu článek o desíti věcech, které můžete přestat kupovat a nahrazovat jinými, než abych nabádala k dalšímu plýtvání produkty, odpadem, penězi... 

Kolem státnic jsem si záměrně dávala chvíli volno od blogu, protože mi bylo jasné, že sem nic kvalitního při tom všem asi nenapíšu. Každopádně i já se cítím být ovlivňována obsahem ostatních - minimálně jsem ráda, když mě cokoliv inspiruje k tvoření a psaní dalších článků, jenže teď bych právě mluvila spíše o opaku. Někde jsem slyšela, že negace je taky dobrá - především v tom, že přesně víte, co nechcete. Kudy nejít a čemu se vyhnout. Všechno zlý je pro něco dobrý... Jako vždy.

Krásný den ❣️

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM