choose things wisely

22:26

Nečekala bych, že ode mě někdy uvidíte článek jako je tento. Na druhou stranu ani nevím, proč bych to nečekala. Já sama bych takový článek moc uvítala, takže tady je. :)


A začnu pěkně od začátku - jako vždy. Od malička mám citlivější kůži, ale nikdy sem neměla trvalé nebo nějak velké obtíže, jen občasné exémy. Jenže poslední měsíc a půl jsem měla exém nepřetržitě. Stěhoval se z místa na místo, nezabíraly na něj léky na alergie a ani většina krémů na vyrážky. Proto jsem docela vážně přehodnotila kvalitu a stav věcí, které na své tělo používám, i když si to i tak docela hlídám. Z minulých článků víte, že přírodní kosmetika je u mě docela téma. Ráda se o ni zajímám a ráda ji používám. Vím totiž přesně, z čeho jsou ty produkty složeny, že kvůli nim netrpí žádná zvířata a ani životní prostředí. 


Deodorant je věcí, kterou používáme denně. Je to tak běžná záležitost, že nad ní ve většině případů ani nepřemýšlíme. Aspoň já jsem taková teda bývala. A byla bych opravdu ráda, kdyby mi tohle někdo řekl. Třeba to, že v podpaží jsou kvůli regulaci tělesné teploty a snadnému odvádění potu póry skoro neustále otevřené. Tudíž všechno, co do nich putuje zvenku, projde skoro bez problému až do oběžného systému těla. No a to jsou pak všechny tyhle super složitý chemický názvy uvedený malými písmenky na druhé straně konvenčních deodorantů. Poslední dobou se docela mluvé třeba o aluminiových solích, ty ale bohužel nejsou jediným problémem. 

Je na každém z vás, co do svého těla necháte pronikat a na kolik si jej vážíte. Můj exém mi ale ukázal, že i když jsem už témeř dva roky používala přírodní deodoranty se super složením (většinou od Alverde), stejně to moji pokožku teď šíleně dráždilo. A když jí způsoboval i tento deodorant takové potíže, nedokážu si představit, jak by to vypadalo v případě všech těch plynových srand. To by mi ty ruce asi rovnou upadly. Když si navíc vzpomenu, s jakou vehemencí jsem to na sebe stříkala - třeba na základce po tělocviku, i když to nebylo potřeba, je mi z toho docela špatně. 

Abych to zkrátila - po šíleným měsíci svědění a bezmoci (i když to zní banálně, nemůžete se ani oblíct, aniž by vás nezačlo svědit celý tělo, no a exém v podpaží je opravdu záležitost sama o sobě) jsem se rozhodla najít řešení snad jednou pro vždy. A mám fakt radost, že jsem ho našla. Dokonce předčil všechny vlastnosti mnou do teď vyzkoušených výrobků. Občas se až chytám za hlavu, jak je to všechno vlstně šíleně jednoduchý - prostě příroda. Tři složky a bum, je to. Žádná zbytečná chemie ani stlačený plyny. Navíc funguje úplně neskutečně a spolehlivě.   


Vlastně mám dvojitou radost - objevila jsem totiž i úžasné místo. Pokud jste z Brna, doporučuji k návštěvě. Prodejna se jmenuje Biooo a je naprosto přeplněná skvělou kosmetikou různých značek a druhů. Až mě překvapilo, jak hezky takové místo může působit. Občas stále pociťuju ten zavádějící pocit, který přírodní kosmetika nese - jako bych měla dredy a batikovaný tričko a myla se tak třikrát do rok - tak si občas připadám, když o tomhle mluvím, haha. 

Ale občas se i já obávám, že budou přírodní věci taky přírodně vonět. Opravdu nechci být cítit jako bylinkový čaj. Všichni víme, že výběr některých odvětví u nás ještě není tak široký, jako třeba v zahraničí. Proto se takovéhle prodejny opravdu vyvažují zlatem. Škoda jen, že je stále společnost docela rozdělená - na ty, co na sebe plácají všechno, aniž by tomu rozumněli nebo chtěli rozumnět (a mají to štěstí, že jim to prochází) a na ty, co před nimi občas vypadají jako hlupáci, když začnou s touhle písničkou. Ale to už se pak více vztahuje k přístupu k životu a ne ke kosmetice.


Nicméně - pojďme se věnovat tomu hlavnímu. I když měli v prodejně opravdu neskutečný výběr, mezi všemi se mi zalíbil právě tento. Bylo mi docela dost sympatické, že je v podobě krému, tudíž nebudu kůži dráždit zbytečným odíráním, jako třeba v případě těch krystalů nebo co to je. Strašně jemně a příjemně voní, taková svěží verze levandule, když přičichnete k dóze. Sám o sobě voní opravdu slabě, ale co je hlavní - funguje! Testovala jsem jej při sportu a zatěžovala, jak to jen šlo, ale odolal. Nevím, jak psát o těchto věcech, aby to neznělo divně, ale prostě funguje. No a  to si piště, že bych poznala, kdyby nefungoval. Nic jsem necítila dokonce ani z oblečení!


A teď už ke složení - které je opravdu jednoduchoučké, dokonce viditelné na víčku. Jeho základ tvoří kokosový olej, bambucké máslo a sodík. K nim jsou přidány tři esenciální oleje a látky v nich obsažené. No a to je vše. Je navíc vyrobený v u nás. Pokud by se vám zdálo, že se ve vyšších teplotách taje, vůbec to nevadí. Má totiž vlastnosti kokosového oleje, který taje už při 24°C. Navíc - podle obalu - pečuje o pokožku po holení, což je ke všem těm superlativům naprosto neskutečný bonus. Už si připadám, jak kdybych za to vychvalování snad byla zaplacená, ale tohle je vážně strašně skvělá věc a já se o ni chci podělit. V zájmu zdraví všech ostatních. 
Opravdu to není jedno. 
A jestli tomu nevěříte, co je lepší, než to vyzkoušet doslova na vlastní kůži?

Mějte krásný den ❣️

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM