run girl run

13:01

Běh. Ráno nasadit něco pohodlného na sebe - ne moc a ne málo teplé, obout boty, naladit playlist, nasadit sluchátka a běžet. Míjet spoustu lidí po cestě městem, než se dostaneš do přírody nebo parku. A tam zase každý kolo potkávat další běžce a občas maminky s kočárky. Užívat si čerstvý vzduch a ten pocit, který se v těle rozlívá po několika uběhnutých metrech. V mým případě až od druhýho kilometru - do té doby je mi pěkně zle. A to fakt pokaždý. 😄


Když jsem byla na střední, chodila jsem běhat poměrně často. Běhávala jsem podél řeky za naše město přes pár vesnic, a když jsem byla v půlce požadované vzdálenosti, prostě jsem se obrátila a doběhal to zpět. Cesta zpět byla o tolik příjemnější. Hlavně ta příroda kolem a možnost běžet pořád dopředu a ne jen dokolečka. Tady v Brně sice kolečka běhám, ale taky to není nejhorší. Jenže jsem z toho zvyku vypadla a bylo pro mě dost těžké zase začít. Po pár marných pokusech jsem na sebe byla opravdu naštvaná. Nedokázala jsem překonat ten nepříjemný pocit, který mám pokaždé ve stejnou dobu. Vím, že vždy přijde, ale ne vždy na to mám psychicky. No a dneska se to povedlo - třikrát sláva! Pokud se taky chystáte začít - tady je pár amatérských tipů, na který jsem za tu chvilku přišla.

Hlavně nepřepálit start
Jedna věc, se kterou jsem se při tom potýkala, je příliš rychlé tempo ze začátku. Jsem vždycky strašně natěšená, že jsem ten zadek vážně z toho gauče odlepila a navíc běžím z kopce, takže nasadím rychlejší tempo a pak to nemůžu udýchat. Zdá se to logický, ale dokud si člověk nenajde takovej ten svůj ideální rytmus, neví, že běží rychleji nebo pomaleji.

Dobrý oblečení a vybavení je plus
Že začínám pravidelně běhat teď, když jsou teploty velmi blízko nule, mě samotnou udivuje. Jako největšího zmrzlíka mě můžete většinou potkat zabalenou do šestnácti vrstev, který připomínaj sněhuláka. Ale při běhu ve třech stupních mi zima nebyla. Důvod - mám legíny na běhání (od Niku z výprodeje), který mají nějakou spešl podšívku, a ta udržuje nohy v teple, ale zase ne moc. Nevím jak, ale oproti ostatním legínám je to fakt poznat. 

Pak jsem našla ve skříni asi čtyři roky starou bundu na běhání z HM. Nikdy se mi nelíbila, ale o její praktičnosti není pochyb. Má uvnitř kapsu na zip - ideální na klíče. Taky má delší rukávy s takovou tou dírou na palec, takže zakryje ruce zhruba ke kloubům a není mi zima. Kolem pasu má zesílený stahující pás, tudíž mě hezky obejme a zahřeje. Jinak je ale prodyšná a dá se zapnout až ke krku. 



Šátek nejen na krk
Vzhledem k tomu, že jsem po posledním běhu chytla tu nejhroznější chřipku svýho života, rozhodla jsem si vzít si i šátek. A přišla jsem na pár vychytávek. Strašně mě vždycky štvalo, jak mi lítají vlasy a sluchátka. Nemám totiž bezdrátový, ale moc bych si nějaký přála do budoucna. Možná si teď klepete na čelo, ale mě to fakt nikdy předtím nenapadlo, protože jsem běhala hlavně v létě - takže bez šátků. Sluchátka i vlasy jsem nechala pod ním a teď mi kolem obličeje už nelítá ani jedno. Takže super! 

Konec otravnýho cinkání klíčů
Taky mám takovou tu kapsičku na ruku, do které si dávám mobil a pár kapesníků, jelikož jesm pokaždý při běhu šíleně zahleněná. Dávala jsem si tam kdysi i klíče, ale není tam zase tolik kapes a nechci aby mi odřely mobil. Navíc příšerně cinkaly - a na to mám taky vychytávku. Vezměte si váš svazek klíčů a omotejte jej klasickou gumičkou. Teď si už nebudete při každým běhu připadat jako za Sametové revoluce (ha ha). 

Dobrý pocit je základ
Vždycky, když jsem nebyla schopná dosáhnout svýho cíle, odcházela jsem z parku šíleně naštvaná. Proto jsem si řekla, že dneska poběžím fakt klidně úplně pomalu, ale chci oběhnout aspoň dvě celý kolečka a ne si to někde zkracovat, protože už nemůžu. A pak ještě krokem dojít domů. No a po dvou kolech jsem si nepřipadala vůbec unaveně, tak jsem přidala další, až z toho byly čtyři kolečka a sedm kilometrů. Mohla bych asi bežet dál, ale nechtěla jsem to úplně přepálit. Odběhla jsem s dobrým pocitem, dokonce mě moje tělo ke konci nutilo i přidat a zvládla jsem vyběhnout i kopec až k domu. Takže se teď těším na příští běh a jsem ráda, že jsem si zase dokázala, že je to jen v hlavě - klasicky. 

Běháte taky a rádi? A máte nějaký svoje vychytávky? Jestli jo, uvítala bych třeba radu, jak nevypadat celej den po běhání jako to nejčervenější rajče. 🤔

Hodně sil při vašem běhu ❣️

You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM