Beauty secrets - winter edition

15:01



Když jsem tenhle nápad na téma článku sdělila jedné ze svých kamarádek, řekla mi něco ve smyslu: "Ale už to, prosím, udělej z něčeho dostupnýho, ať mám šanci to taky vyzkoušet." :D - Tak já se teda pokusím.

Zima je za dveřmi a podle mě je nejvyšší čas se dozvědět alespoň trošičku o tom, jak správně pečovat o pleť v nižších teplotách. Nechci se opakovat, ale mám pocit, že svoji pleť už dobře znám. A proto kdykoliv si "řekne", dopřeju jí přesně to, co potřebuje. Ale každý má jiný typ pleti, a proto se budu snažit co nejvíce zobecňovat. Samozřejmě, že je tento článek založen pouze na mých zkušenostech - nejsem odborník a ani se nestavím do této pozice.


Proč potřebuje pleť v zimě odlišnou péči?

Je to dáno především měnícími se podmínkami. Což není nic překvapivého, pokud se nad tím zamyslíme. Doma si rády občas pořádně (pře)topíme, pak najednou vyrazíme ven, kde už je třeba pod nulou a k tomu pořádně fouká. Je asi jasný kam směřuju. Střídání teplot kůži v dlouhodobém hledisku moc neprospívá. Póry jsou nuceny se pořád otevírat a zavírat, cévy se v závislosti na teplotě stahují a zase vrací do původní velikosti, svrchní vrstva pokožky je se daleko rychleji vyměňuje a regeneruje. Navíc v zimním období je sluníčko daleko blíž naší planetě, a proto je taky agresivnější.

Hydratace jako (nejen) zimní evergreen

Samozřejmě to znamená dostatečné pití vody, ale nejen to. Paradoxně stejně nebo možná ještě více jako teploty pod nulou pleť vysušuje topení. Proto je potřeba hydratovat důsledněji. Na zimu se nejvíce hodí hutnější krémy - a to jak noční, tak i denní. Podívej se na složení, jestli má vyšší obsah tukových složek (rostlinných másel, rostlinných olejů, lipidů, cholesterolu, ceramidů...). Ty dobře chrání obličej před nepříznivými vlivy počasí. Zároveň je dobré se vyvarovat krémům obsahujícím velké množství vody, jelikož ta - přirozeně - v zimě zmrzne a poškozuje tak pleť mikroskopickými krystalky ledu.



Pokud sis ještě nekoupila žádný oční krém, teď je asi nejvhodnější doba si nějaký pořídit. V okolí očí je totiž kůže nejcitlivější. A zvlášť v zimě si zaslouží důslednou péči - čili aplikaci ráno i večer. Šlápnout vedle nemůžeš ani investicí do kvalitního krému na ruce. Protože na rukou nejsou žádné mazové žlázy, měli bychom o ně pečovat ještě více než přes léto. A to samé platí o nehtech. Pokud máš pokožku rukou vysušenou, je taky fajn vyvarovat se zbytečnému mytí rukou nebo namáčení rukou do vody s čistícími prostředky (ale uklízet můžeš bohužel pořád díky rukavicím). :/

Nezapomínejme ani na zbytek těla

Já se v zimě měním v cibuli. Pravidelně na sebe nabaluju vrstvy oblečení, což tělu moc neprospívá. Kůže nemůže pořádně dýchat. Taky si ráda vlezeš do horké vany a modlíš se, abys ji nemusela nikdy opustit? Tvoje pleť se v té samé chvíli modlí, ať co nejrychleji vylezeš. :D Proto omez horké koupele na minimum. Buď se čváchej míň dlouho a nebo ve vlažnější vodě, ne přímo horké. Ale pokud je z tebe rampouch, tak neváhej - ono se jednou nic nezblázní. A hlavně se nezapomenout natřít, že? Znovu je lepší zvolit hutnější a mastnější krém, klidně i tělové máslo nebo olej.

Udělej svojí pleti radost

Jednou týdně bys měla použít peeling, abys pomohla odstranit vyschlé odumřelé buňky. To pomůže nové pleti pod touto vrstvou lépe dýchat. Nechceš utrácet? Tak si udělej peeling doma. Já mám nejraději kombinaci třtinového cukru a oleje (olivového nebo kokosového). Není tady žádný nutný poměr - prostě aby to nebyl samej cukr nebo jen olej. Tohle můžeš použít na celé tělo. U obličeje opatrněji - stačí jemný krouživý pohyb, není potřeba hrubé síly. :D



Co se suchými chodidly? Mě se hodně osvědčila "obyčejná" vazelína (perfektně se hodí třeba i na lokty a kolena). Když jdu večer spát, namažu si pořádnou vrstvu na chodidla, promnu je a nasadím si nejchlupatější ponožky co najdu. :D Teplem pod peřinou se vazelína líp vtřebá a ráno jsou nožičky jako nový. A možná není od věci použít peeling i na tuhle část těla ještě před mazáním.

Že by se v článku péče o pleť neobjevila žádná maska? Omyl!
Smíchej stejnou část bílého jogurtu a medu. Nanes na pokožku a nechej deset až patnáct minut působit. Jogurt se jako zázrakem vcucne do pórů a na povrchu zůstane krusta z medu, která ještě ke všemu pomůže pleť stáhnout a zpevnit.

A nakonec to nejlepší... Maska na vlasy - taky domácí. Sem si jistá, že tohle snad znají úplně všichni. Ale pro případ, že by tohle někomu uniklo...

Vyzkoušela jsem zatím tři různé varianty. Samotný olivový olej, samotný kokosový olej a jeden z těchto olejů smíchaný s kondicionérem. Důvod, proč zmiňuji oba oleje zvlášť, je následující. Slyšela jsem, že oliváč se vstřebává do vlasů lépe než kokosák, ale co je na tom pravdy nevím (zdroj: známá kadeřnice). Každopádně je asi fajn to střídat. Princip je jednoduchý: pokud víš, že už nikam nepotřebuješ jít, nanes si množství oleje do vlasů především od půlky ke konečkům. Potom si udělej drdol - doporučuju použít buď plastové gumičky na styl bobble nebo nějaké hoodně staré. Další krok je dobrovolný. Pokud drdol zavážeš do sáčku buď jen tak nebo ještě přidáš ručník, teplo opět zvýší absorpční schopnost. :) Tuhle masku nechávám působit co nejdéle. Potom si vždy vlasy umyji raději dvakrát po sobě, aby nezůstaly mastné.




Protože nechci nikoho ovlivňovat svým výběrem, ani nikomu nic nutit, ponechala jsem si tuto část na konec. Zde je výčet produktů, mezi kterými si volím různé kombinace:

  • denní krém: hutnější varianta - Yves Rocher Sensitive végétal, lehčí krém s funkcí matující báze pod make up - Nivea makeup starter dry to sensitive skin
  • noční krém: Nivea baby :D jo, vážně!
  • oční krém: Yves Rocher Sensitive végétal
  • pleťový olej: Alverde Bio-růžový olej
  • odličování lehčího denního makeupu (který většinou stejně nemám): Nivea baby Wash lotion
  • pleťové tonikum: Yves rocher Sensitive végétal
  • tělový krém: Cien Med sensitive body lotion
  • tělový olej: Nivea baby - překvapivě 
Právě jsem odhalila všechna svá tajemství - teď se jen modlit, abych do jara vymyslela další. :)


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Naprosto skvělý článek! Už se těším na jarní pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Luci :) doufej že bude jarní pokračování :D

      Vymazat
  2. Už měsíce si říkám, že bych potřebovala nějakou kamarádku, která by mi v tomhle poradila. Takže děkuju. Hodně se mi líbí ta směs oleje a cukru, takže to určitě zkusím!! :-)
    .
    Jinak trošku mě překvapil tvůj postoj k Yves Rocher - já sama tu kosmetiku dost kupuju, miluju hlavně jejich sprcháče a takový blbinky, ale vždycky mi přišlo, že mají spíš dobře zvládnutý marketing než nějaké zázračné produkty. (Je ale pravda, že krom krému na ruce od Neutrogeny a jedné řasenky GS mě asi nic z kosmetiky nikdy moc neoslovilo). Po tvém článku, který si před nějakou dobou napsala, jsem se ovšem rozhodla dát jim trochu šanci, a tak postupně kupuji tu zelenou řadu :-) Tak uvidíme. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majdi děkuji za komentář. Ohledně Yves Rocher - asi to hodně záleží na tvojí pleti a problémech s ní. Pokud ti nepřipadala jejich kosmetika nijak účinná, možná pro tebe na trhu bude někde lepší produkt. Mojí pleti jejich růžová řada strašně sedí, tak proč bych to zase nenapsala. Nedávno jsem přestala chvilku krém od nich používat a začervenání se vrátilo. Takže na tom asi vážně něco bude. Alespoň pro mně ;)

      Vymazat

INSTAGRAM